.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اصل ماجرا چه بود ؟
چه کسی به تبریزی‌ها رکب زد ؟!+تصاویر
شمال نیوز : آیا این توهین به تماشاگران تراکتور نبود که برای در امان ماندن داور از آنها، به ایشان دروغ گفته شود؟! و آیا تحقیر این تماشاگران بیش از این امکانپذیر بود که آنها وارد جشن یک قهرمانی دروغین شوند؟.....
شمال نیوز : در روزی که 70 هزار هوادار تراکتورسازی تبریز پنج ساعت پیش از شروع مسابقه فینال گونه لیگ برتر مقابل نفت تهران ورزشگاه یادگار امام (ره) را پر کرده بودند، با خاطره ای تلخ نه از جنس فوتبال بلکه از سر یک بی تدبیری به خانه ها بازگشتند.

به گزارش شمال نیوز، حادثه روز آخر لیگ برتر در تبریز که به خاطر قطع وسایل ارتباطی و دروغگویی به آنها در خصوص نتیجه بازی اصفهان، در عصر ارتباطات، نه تنها در فوتبال کشورمان بلکه در تمام دنیا هم بسیار کم سابقه بود.

اصل ماجرا

بر اساس آنچه مسئولان تیم ها و شاهدان عینی روایت کردند اصل ماجرا بدین شرح بوده است:

اخراج آندرانیک تیموریان در حالی که تراکتور سه بر یک از نفت پیش بود و نتیجه لازم برای قهرمانی را به دست آورده بود، اعتراض هواداران تیم تبریزی به علیرضا فغانی داور مسابقه را در پی داشته است. در ادامه با دو گلی که نفت زد، و قهرمانی از تبریز به اصفهان رفت – سپاهان دو بر صفر از سایپا پیش بود -، اعتراضات به داوری شدیدتر شد. در این لحظات ناگهان یک تصمیم عجیب که هنوز منشأ صدور آن مشخص نیست، اخذ شد.

بر اساس این تصمیم، در دقیقه 87 مسابقه، ناگهان ارتباطات موبایلی و اینترنت قطع شد. حتی مدیرعامل نفت که در رختکن مشغول تماشای بازی سپاهان بود هم ناگهان با قطعی تلویزیون مواجه شد. در همین لحظات به تماشاگران، کادر فنی و بازیکنان دو تیم اعلام شد که بازی اصفهان دو بر دو مساوی شده است.

اعلام این خبر باعث شد تا تراکتورسازی در لحظات باقیمانده به اداره بازی بپردازد تا به خیال خود با همین تساوی قهرمانی را جشن بگیرد. سوت پایان بازی که به صدا درآمد، تصاویر تلویزیونی لحظات عجیبی را به نمایش گذاشتند. هواداران تراکتورسازی و بازیکنان این تیم، مشغول جشن و پایکوبی شده بودند و این در حالی بود که همین اتفاق در اصفهان هم رخ داده بود!

علیرضا منصوریان به سمت تونی اولیویرا رفت و قهرمانی تراکتور را به او تبریک گفت! گزارشگر تلویزیونی تبریز، این اتفاق عجیب را جشن نایب قهرمانی تراکتورسازی عنوان کرد و هنوز معلوم نیست که او از ماجرا اطلاعی داشته یا خیر.

در نهایت پس از پنج دقیقه جشن و پایکوبی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، خبر درست یعنی پیروزی سپاهان در اصفهان و از دست رفتن قهرمانی به آنها اعلام شد. ناگهان ورق برگشت. چهره بازیکنان و کادر فنی در هم فرورفت. هواداران خشمگین شدند. تعدادی از صندلی ها شکست و به وسط زمین پرتاب شد. در برخی نقاط ورزشگاه آتش روشن شد. بازیکنان دو تیم در رختکن محبوس شدند. تعدادی از هواداران مقابل ورزشگاه یادگار امام تجمع (ره) و حتی کار به شایعاتی دروغ و بی اساس در شبکه های اجتماعی هم کشیده شد.

چه کسی تبریزی‌ها را تحقیر کرد؟ +تصاویر
اولیویرا پس از سوت پایان بازی؛ وقتی فکر می کرد تراکتور قهرمان شده

چه کسی تبریزی‌ها را تحقیر کرد؟ +تصاویر
اولیویرا پس از اعلام قهرمانی سپاهان

چه کسی تبریزی‌ها را تحقیر کرد؟ +تصاویر
صندلی های شکسته ورزشگاه یادگار امام

چه کسی تبریزی‌ها را تحقیر کرد؟ +تصاویر
وضعیت ورزشگاه یادگار امام پس از اعلام نتیجه واقعی بازی اصفهان

چه کسی تبریزی‌ها را تحقیر کرد؟ +تصاویر
شیشه های شکسته در ورزشگاه

چه کسی تبریزی‌ها را تحقیر کرد؟ +تصاویر
شیشه های شکسته در ورزشگاه

چه کسی تبریزی‌ها را تحقیر کرد؟ +تصاویر
حبس بازیکنان در رختکن ورزشگاه یادگار امام
مقصر کیست؟

این خبر دروغ؛ از نظر فوتبالی، اندک احتمال قهرمان شدن تراکتور – و حتی نفت تهران – را در لحظات آخر بازی، به حداقل ممکن رساند چراکه تراکتوری ها به بازی تاخیری و بسته روی آوردند و همین موضوع، دست نفت برای بازی آزادانه را هم بست.

از نگاهی دیگر هم، معلوم نیست این تصمیم با چه هدفی اخذ شده بود. ظاهرا هدف اصلی نجات گروه داوری از اتفاقات احتمالی و خشم هواداران تراکتور بوده است. اما آیا اتخاذکنندگان این تصمیم اولا تا این اندازه به نیروهای امنیتی در درجه اول و تماشاگران تبریزی در درجه دوم، بی اعتماد بوده اند که ترجیح داده اند دقایقی به آنها دروغ بگویند؟

هرچند درباره منشأ این خبر اشتباه، روایت های مختلفی نقل می شود اما همین که چنین خبری در ورزشگاه پیچیده و تلاشی برای کنترل اوضاع نشده نیز توجیه ناپذیر است.

آیا این توهین به تماشاگران تراکتور نیست که برای در امان ماندن داور از آنها، به ایشان دروغ گفته شود یا از دروغ گفته شدن به آنها جلوگیری نشود؟! و آیا تحقیر این تماشاگران بیش از این امکانپذیر بود که آنها وارد جشن یک قهرمانی دروغین شوند؟
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 26 ارديبهشت 1394
من فوتبالی نیستم. ولی اگه این خبر درست باشه واقعا توهین به هواداران تبریزی بود همانطور که دیشب هم همه از دیدن خوشحالی تراکتور بعد بازی تعجب کردند وحتی بعضی ها هم به تمسخر گرفتند...خوب بنده های خدا خبر نداشتن از پشت پرده اتفاقات. واقعا به شعور شون توهین شد!!!!حرکت،حرکت زشت و ناجوانمردانه ای بود..باید عوامل ذیربط عذرخواهی کنند به عنوان حداقل کار ممکن
پاسخ ها به این نظر
سوادکوهی ریکا 27 ارديبهشت 1394
بابا اینها همه برنامه ریزس اصفهانی های فدراسیون برای قهرمانی سپاهان بوده .
شما دیگه چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین 25 ارديبهشت 1394
واقعا که اکثر مردم حزب بادن تو یه لحظه اینور انور میرن حالا اگه قهرمان میشد وضیعت رفاهی مردم تبریز بهتر میشد یا جیب بازیکنان پرتر میشد واقعا متاسفم
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 26 ارديبهشت 1394
چه ربطی داشت؟
نا شناس 27 ارديبهشت 1394
گل گفتی
نا شناس 27 ارديبهشت 1394
با سلام
چندی است که با لهجه مازنی ( با ساخت سریال دنباله دار پایتخت ) بی احترامی می شود و فرهنگ اصیل ما را به سخره گرفته اند و آنها بدون هیچ باکی ما را مورد تمسخر خود قرار می دهند . در طول روزهای تعطیل هفته شهرهای ما را پر از ترافیک می کنند و فضای سبز ما را نابود می کنند و به لهجه ما می خندند و می روند و برای ما عادی شده و ما همچنان سکوت می کنیم . حتی همکاران بنده که از تهران به شمال می آیند به همه هم استانی ها بی احترامی می کنند برای آنها مهم نیست که غرب استان هستیم یا شرق برای آنها تخلیه و عقده گشائی مهم می باشد .
ای وای بر ما که همه چیز عادی شده حتی لهجه ما را به سخره گرفته اند
به چه گناهی اینقدر بی احترامی می شویم حتی در استانهای دیگر هم بفهمند مازنی هستی بهت تیکه می اندازن و می خندند
چرا اینقدر راجع به ساخت سریال پایتخت سکوت می کنیم؟؟؟؟؟؟
نا شناس 27 ارديبهشت 1394
????????????????????????ندارد. اینجا از این بازی ها زیاد پیش میاد باید عادت کنی به دور خوردن اونقدر مه تا یه روزی تو هم بیایی دور بزنی.بسیار متاسفیم فقط همین
م-ا 27 ارديبهشت 1394
من یک پرسپولیسی هستم و ارزوی قلبی من بود که ترکتور ببره مخصوصا بخاط تماشاگرای متعصب ولی این باور کردنی نیست که مسولین تراکتور کسی رو در اصفهان نداشتند که لحظه به لحظه خبر بازی رو به آنها بده ویا اینکه چند دقیه آخر همه چی قطع بشه مهمتر ازهمه همون تا چند دقیقه آخر همه خبر داشتند که اصفهان دو بر صفر جلو هست کم کاری از مسولین تراکتور سازان بود
یاسر 27 ارديبهشت 1394
این کار هیجور توجیه پذیر نیست تاکی مدیریت بی کفایت تا کی ضربات روحی برا جوونای ما ! من با اینکه گیلانی ملوانی هستم و از موندن تیمم در لیگ خوشحالم ولی این اتفاق برا هموطنام در تبریز بسیار ناراحت کننده اس !
نا شناس 27 ارديبهشت 1394
لعنت خدا بر فدراسیون فوتبال و مسئولینش که مایه ننگ و فساد برای کشور هستند.
پاسخ ها به این نظر
فرزاد اسدی ساروی 28 ارديبهشت 1394
نگو لعنت. نگو مرگ بر. تا کی ما مرگ رو برای مردمان بخواهیم؟ همش مرگ! همش لعنت! همش نفرین! اینهمه گفتی کجارو فتح کردی؟ یه بار خوبی رو بخواه. گر تو با بد، بد کنی، پس فرق چیست؟
بگو خداوند هدایتشون کنه. بگو خداوند از گناهشون بگذره. بگو خداوند سر عقل بیارتشون. بگو خدا رحمتش کنه. بسه اینهمه بد بینی و کج بینی و تنگ نظری.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.227 seconds.